כי עזרה ראשונה נפשית אפשר ללמוד
ניהול מקצועי: ד”ר שירי דניאלס – מנהלת מקצועית ארצית
פיתוח התפיסה והקניית מיומנויות הנדרשות בדיאלוג משמעותי ובשיחה המסייעת באמצעות התנסות עצמית ותרגול.
הגברת המודעות לתהליכים אישיים ובין-אישיים במתן סיוע רגשי.
איתור וזיהוי סימני מצוקה רגשית והקניית דרכי התמודדות עם משבר ואסטרטגיות להגשת תמיכה.
הטמעת ערכים של הקשבה, אמפטיה וסובלנות.
טיפוח מיומנויות רפלקטיביות בתחום הגשת סיוע רגשי לפרט.
הכרות עם אוכלוסיות בעלות מאפיינים ייחודיים (עולים, מתבגרים, קשישים, חיילים, ניצולי שואה, נכי צה”ל, גמלאים ועוד)
ולמידה של אסטרטגיות מותאמות למתן סיוע רגשי.
תחומי תוכן
עזרה ראשונה רגשית
תמיכה רגשית פנים אל פנים, באמצעות הטלפון והאינטרנט
יחסי עוזר ונעזר – עקרונות בתהליך הגשת עזרה ראשונה רגשית
יחסי הקשבה ואמפטיה כבסיס לקשר: לימוד טכניקות
ושיפור מיומנויות ניהול שיחה
יצירת הקשר המסייע ויחסי עוזר – נעזר
אתיקה וגבולות בהגשת סיוע רגשי
השלכות במתן סיוע רגשי על המסייע
ניהול מתנדבים ועובדים
שימור מתנדבים ועובדים
יצירת מוטיבציה והנעת מתנדבים ועובדים
מתן וקבלת משוב: התמודדות עם ביקורת והערכה
אני כנותן שירות: המפגש בין נותן השירות לפונה. התמודדות עם
השלכות תהליך מתן שירות על העובד
ניהול עובדים בשעת חירום ומצוקה: ארגז הכלים של המנהל
דיאלוג משמעותי
דרכי ראיון והקניית מיומנויות: הקשבה, שיקוף,שאילת שאלות והעצמה
מעגל החיים
התמודדות ילדים עם פחד וחרדה
גיל ההתבגרות: מאפיינים, סיכויים וסיכונים, יחסים עם ההורים
ועם קבוצת השווים
זקנה והזדקנות: תהליכים התפתחותיים והשלכות רגשיות
לחץ, חרום ומשבר
התמודדות עם חרדה ומאפייניה
בניית חוסן נפשי והתמודדות עם מצבי לחץ וטראומה על רקע אישי,
משפחתי, מקצועי ולאומי
להציל את המציל ולסייע למסייע: התמודדות עם שחיקה
הפעלת קו חם בחרום
מניעת אובדנות
היקף, מניעים וזיהוי סימני מצוקה
הערכת מסוכנות
אסטרטגיות מענה ומניעה
במסגרת ההכשרה
יירכש ידע וילמדו מושגים תיאורטיים בנושאים השונים
יתקיים דיון על דילמות רלוונטיות תוך התוויה של עקרונות פעולה
יתבצע תהליך של פיתוח מיומנויות וכישורים רלוונטיים דרך התנסויות וסימולציות.
ינותחו אירועים מחיי העבודה ויבוצע קישור בין תכני התוכנית לבין חיי המשתתפים ואתגרי העבודה.
הנחיה
מנחים מקצועיים מתחום מדעי החברה/הטיפול/הייעוץ בעלי ניסיון בהנחיה קבוצתית
ניהול וליווי אקדמי: ד”ר שירי דניאלס- מנהלת מקצועית ארצית
קהל יעד
ארגונים ציבוריים
חברות עסקיות
מסגרות חינוכיות ואקדמיות
עמותות
קבוצות למידה
לקבלת הצעה מותאמת אישית ופרטים נוספים השאר פרטייך:
ער”ן מבצעת הכשרות למנהלים, לאנשי מקצועות הטיפול והייעוץ, לאנשי חינוך, לצוותים מקצועיים שונים ולציבור הרחב על כל מגזריו:
Bezeq – Bank Hapoalim – Prime Minister’s office – קופת חולים מכבי – קופת חולים כללית – צה”ל – שירות בתי הסוהר – ביטוח לאומי – מנהל החינוך, שפ”י ומשרד החינוך – מכללת תל-חי – המרכז הבין תחומי – אוניברסיטת תל-אביב – בית חולים שניידר – רשויות מקומיות ועיריות – עמותת ידיד – המרכז לנפגעות תקיפה מינית – תכנית קרב – ויצו – לשכות התעסוקה – קבוצת מגדל – רשת אורט –YES – מיל”ם – רשות המיסים – מכללת דוד ילין – עמותת בעצמי – רפא”ל – מפעם – פקוד העורף – מדריכי קידום נוער –עמותת נט”ל – צוותים מקצועיים בחו”ל המתמודדים עם ארועי חירום ומשבר רחבי היקף
ERAN, Israel’s Emotional first aid service, provides a confidential 24-hour hotline, by Phone & Internet, 7 days a week, 365 days a year.